Realizace doručení

Balíky do 30 kg

Malé objednávky s hmotností do 30 kg a maximální délkou 2,7 m jsou zasílány v kartonech prostřednictvím kurýra. Doba zpracování objednávky je obvykle 2-5 pracovních dnů. Doručení probíhá od pondělí do pátku v pracovní době kurýrů.

Palety

Zboží, které se vejde na paletu EURO 120 x 80 a váží do 1000 kg, je odesíláno kurýrem jako paletová zásilka. Doba zpracování objednávky je obvykle 2-5 pracovních dnů. Na žádost může řidič paletu vyložit pomocí výtahu a přepravit ji paletovým vozíkem, pokud se vykládka uskutečňuje na zpevněné, rovné ploše. Pokud v místě vykládky není možné použít paletový vozík (např. štěrková cesta, kamenitá cesta), řidič není povinen zboží z vozidla vyložit. V takovém případě může příjemce zboží vyložit sám nebo poskytnout jinou dodací adresu, kde je možné zboží vyložit. Další náklady spojené s přesměrováním zásilky a opětovným doručením hradí kupující.

Dodávka palet bez vykládky

Paletové dodávky s nestandardními rozměry (nad 1,2 m délky) jsou realizovány ve spolupráci se spediční firmou, která zajišťuje nadměrné zásilky. Přibližná dodací lhůta je 3-10 pracovních dnů od vydání zboží ze skladu; ve výjimečných případech se může dodací lhůta prodloužit, o čemž bude příjemce informován telefonicky nebo e-mailem. Dodávky probíhají od pondělí do pátku v době od 8:00 do 16:00 s výjimkou svátků a dnů pracovního volna. Není možné zvolit čas dodávky; příjemce musí poskytnout dodací adresu, kde budou v době doručování přítomni lidé připravení na vykládku. Dodací lhůty a doby nejsou závazné, pokud nebylo písemně dohodnuto jinak. Informace o stavu zásilky jsou poskytovány podle nejlepšího vědomí, ale bez záruky včasného doručení.

Vzhledem k rozměrům zásilek jsou dodávky realizovány bez vykládky. Řidič doručí zboží pouze na uvedenou adresu a není povinen zboží z vozidla vyložit.

Povinnost vykládky leží na příjemci. Pokud příjemce nemá zařízení, které by umožnilo vyložení zabaleného zboží z dodávky, měla by být paleta rozbalena na vozidle a ručně vyložena (doporučuje se zapojit 1-2 osoby na pomoc; obaly přecházejí do vlastnictví příjemce). Doba vykládky by neměla přesáhnout 30 minut.

Zásilky jsou doručovány nákladními vozidly (obvykle tzv. solovými vozidly s nosností do 8 t). Proto je kupující povinen ověřit přístupnost k uvedené adrese. O všech možných přístupových omezeních (omezení pro vozidla nad 3,5t a 8t; úzké uličky; nedostatek parkování) je třeba informovat prodejce před dokončením objednávky. Nedostatek příslušných informací může vést k zpoždění při realizaci dodávky a dodatečným nákladům spojeným s nutností přesměrování zásilky nebo organizací jiného transportu.

Poškození zboží nebo zásilky

Dodávky palet

Při převzetí zásilky je příjemce povinen zkontrolovat zboží za přítomnosti kurýra.
Před rozbalením palety je třeba zkontrolovat stav obalu. V případě zjištění jakéhokoli poškození (např. roztržení obalu, poškození nosiče, promáčknutí, deformace zabalené palety) je třeba tuto skutečnost neprodleně nahlásit řidiči, který je povinen za přítomnosti příjemce sepsat škodní protokol.
Zpráva by měla obsahovat datum doručení a podrobný popis škody(včetně poškození obalu) nebo nedostatky v zásilce. Protokol musí být podepsán kurýrem a příjemcem (pokud řidič nemá připravený formulář k vyplnění, může protokol napsat na nákladní list). Pro usnadnění následného reklamačního řízení by měl být při vykládce sepsán např fotodokumentace.
Pokud se při přebírání zásilky vyskytnou nějaké problémy, kontaktujte prosím prodávajícího.

Kurýrní zásilky

Příjemce je povinen zkontrolovat stav zásilky před potvrzením jeho přijetí, zejména posoudit, zda je zásilka poškozená nebo neúplná.
Pokud je zásilka poškozená nebo neúplná, je třeba za přítomnosti kurýra sepsat protokol o poškození a pořídit fotodokumentaci (fotografie obalu a obsahu).
Dopravce DPD umožňuje příjemci sepsat protokol bez přítomnosti kurýra. Elektronický škodní protokol je k dispozici na adrese https://protokol.dpd.com.pl/.
POZOR: Pokud je poškození zjevné (viditelné před rozbalením zásilky, poškozený, roztržený, mokrý karton apod.), musí být protokol sepsán v den doručení.
Pokud byl obal neporušený a poškození bylo zjištěno až po otevření zásilky, musí být elektronický protokol o škodě vyplněn do 5 pracovních dnů.

Fotografie a protokol o poškození je třeba zaslat na adresu offer@liderwood.cz do 5 pracovních dnů od obdržení zásilky.

Pokud je zásilka u příjemce, musí být připojeno prohlášení, že se vzdává práva na reklamaci ve prospěch odesílatele.
Zaslání výše uvedené dokumentace je nezbytnou podmínkou pro zohlednění případných nároků zákazníka na náhradu škody na zásilce při přepravě.
Údaje uvedené v protokolu a datum mohou mít vliv na rozhodnutí o uznání reklamace.

Dokumenty ke stažení:

Protokół szkody
Oświadczenie na rzecz nadawcy

Další náklady

Pokud příjemce není připraven k vykládce nebo není přítomen během doručování, zásilka se vrátí dopravci a je naplánováno její opětovné doručení. Náklady na opětovné doručení a/nebo uskladnění zásilky nese příjemce/zákazník/kupující. Náklady na opětovné doručení činí 40 % základní ceny.
Není-li doručení možné z důvodu dopravních omezení, obtížně sjízdné nebo nesjízdné silnice nebo jiných faktorů bránících přístupu, bude zásilka vrácena dopravci. V takovém případě je příjemce povinen uvést jinou doručovací adresu, kam lze zboží doručit, nebo si zásilku osobně vyzvednout ve skladu dopravce. Náklady na opětovné doručení a/nebo uskladnění zboží nese kupující.
Jakékoli změny zasílacího příkazu provedené zákazníkem/kupujícím po vydání zásilky ze skladu mohou být spojeny s dodatečnými náklady, které mohou být přeneseny na kupujícího.